Nom
|
L’aigua que no cau
|
Objectius
|
Tenir un envàs amb aigua girat i que
no cau.
|
Durada
|
3-5 min
|
Desenvolupament
|
1-Omplim un got amb aigua fins a les
vores.
2-Posem la carta damunt del got
tapant l’aigua.
3-El donem la volta i observem que
l’aigua i la carta no cauen
|
Material
|
Agua, got, carta de la baralla,
safata.
|
Valoració
|
Pot col·laborar amb els nens.
L’aigua no cau perquè està en un espai tancat i no hi ha sortida.
|
Nom
|
Espelma i aigua que puja
|
Objectius
|
Veure el moviment de l’aigua.
|
Durada
|
3-5 min
|
Desenvolupament
|
1-Posar la espelma enmig de la
safata amb aigua.
2-Encendre l’espelma i tapar-la amb
el got.
|
Material
|
Una safata, una espelma, un got, un
encenedor i aigua
|
Valoració
|
L’experiment es pot fer amb la
col·laboració dels nens. I l’aigua puja, perquè el foc es necessita aire.
quan disminueix l’aire de d’envàs podem veure que els líquid entre a
l’envàs..
|
Nom
|
Globus que no es trenca
|
Objectius
|
Observar la diferència entre globus
amb aire i globus amb aigua.
|
Durada
|
5 min
|
Desenvolupament
|
1-Mostrar com un globus es trenca
amb espelma.
2-Ficar un globus amb aigua i
comprovar que el globus no és trenca
|
Material
|
un globus, aigua i una espelma
|
Valoració
|
Els nens poden col·laborar. Quan
posem els globus en foc, és trenca perquè dintre no hi ha res. Però en cas de
tenir aigua, primer s’ha de bullir l’aigua i després és trenca. Es com
escalfar l’aigua en la cuina.
|
Nom
|
Boles de foc que no
crema
|
Objectius
|
Jugar al foc, crema.
|
Durada
|
5-10 min
|
Desenvolupament
|
1-Fer boles amb cotó i unir-lo amb
el fil i mullar les boles amb alcohol
2-Encendre amb encenedor
|
Material
|
cotó, fil, alcohol, encenedor
|
Valoració
|
Experiment perillós només permet per
als membres del grup . Quan hi ha alcohol, el primer es crema l’alcohol i el
material es manté.
|
Nom
|
Bombolles de foc
|
Objectius
|
Les bombolles són aigua i sabó.
|
Durada
|
5 min
|
Desenvolupament
|
1-Mesclar aigua amb sabor.
2-Añadir esprai a l’aigua amb sabor.
3-Agafem un tros de bombolles amb
aigua i ho encenem
|
Material
|
Aromatitzant en esprai, fairy, dos
recipient d’aigua, canyeta, encenedor
|
Valoració
|
Experiment perillós només permet per
als membres del grup. Quan posem en contacte líquid inflamable, poden crear
més foc.
|
Nom
|
Llet màgica
|
Objectius
|
Com actua els colorants en la llet
|
Durada
|
5 min
|
Desenvolupament
|
1-Introduim la llet en una safata
2-Posem colorants alimentaris damunt
del llet
3-Amb un bastonet agafem sabó i
fiquem en el colorant.
|
Material
|
Llet, safata, colorants, bastonet,
sabó
|
Valoració
|
Experiment divertit que poden
participar els nens. Poden observar que els colorants mouen damunt de la
superfície de llet
|
Nom
|
Col de llombarda
|
Objectius
|
Diferenciar les substàncies àcides i
bàsiques.
|
Durada
|
10 min
|
Desenvolupament
|
1-Introduir les substancies en
diferents vasos.
2-Posem el suc de col de llombarda
amb la substància.
3-Remoure l’envàs i veure el canvi
de color.
|
Material
|
Diferents substàncies, vasos i suc
de llombarda.
|
Valoració
|
Experiment divertit que poden
participar els nens.
|